PODSTAWY FORMALNO PRAWNE FUNKJONOWANIA JEDNOSTKI
Zespół Żłobków Miejskich w Słupsku jest miejską jednostką organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, wpisaną do Rejestru Żłobków i Klubów Dziecięcych prowadzących działalność na terenie Miasta Słupsk, Nr 1/2011 z dnia 26.09.2011 roku.
Zespół Żłobków Miejskich w Słupsku działa w szczególności na podstawie:
- ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.);
- statutu.
Zespołem Żłobków Miejskich w Słupsku kieruje Dyrektor, który reprezentuje Zespół Żłobków na zewnątrz. Dyrektora zatrudnia i zwalnia Prezydent Miasta. W Zespole Żłobków zatrudnia się pracowników na stanowiskach urzędniczych, w tym kierowniczych stanowiskach urzędniczych oraz pomocniczych i obsługi.
PRZEDMIOT DZIAŁALNOŚCI
Zespół Żłobków Miejskich w Słupsku w ramach opieki realizuje funkcję: opiekuńczą, wychowawczą oraz edukacyjną odpowiednią do wieku dzieci.
Do podstawowych zadań żłobków należy:
- zapewnienie pełnej opieki nad dziećmi w poszczególnych grupach wiekowych;
- prowadzenie racjonalnego i zdrowego żywienia podopiecznych;
- czuwanie nad stanem zdrowotnym i bezpieczeństwa dzieci powierzonych opiece;
- zapewnienie właściwych, higieniczno-bytowych warunków pobytu dzieci;
- współpraca z rodzicami i opiekunami dzieci w sprawach dotyczących świadczenia usług opiekuńczo-wychowawczych i edukacyjnych.